Co-branding: Totalkredit og pengeinstitut som fælles afsender

Nogle gange kommunikerer Totalkredit sammen med pengeinstitutterne – og så bruger vi X’et til at vise, at vi er stærkere sammen. Det kan være på kampagneplakater eller i brochurer og apps. Det kalder vi co-branding, og det sker især i medier og kanaler, som vi selv styrer.

To designmekanismer definerer co-branding

1. Vi arbejder med Totalkredits font, farver og ikon/billedestil samt implementerer pengeinstituttets logo sammen med Totalkredit.

2. Vi arbejder med Totalkredits font og ikon/billedestil, samt implementerer pengeinstituttets farver og logo. 

Sådan co-brander vi vandret

Som hovedregel står pengeinstituttets bomærke først – til venstre for X’et – og Totalkredits navnetræk til højre.

logo2

Har pengeinstituttet et bomærke eller andet, der ikke fungerer visuelt efter denne regel, kan de to bytte plads.

For at få balance er det vigtigt, at pengeinstituttets navnetræk og bomærke fylder det samme i det højre rum, som Totalkredit fylder i det venstre.

Er det pengeinstituttets farve, der er baggrund for co-brandingen, bruger vi en hvid kontur-version af X’et og bomærker/navnetræk.

Sådan kan vandret co-branding se ud

Sådan co-brander vi lodret

Når vi viser samhørigheden mellem Totalkredit og pengeinstitut i lodret format, står pengeinstituttets bomærke ALTID øverst.

Er det pengeinstituttets farve, der er baggrund for co-brandingen, bruger vi en hvid kontur-version af X’et og bomærker/navnetræk.

Sådan kan lodret co-branding se ud

Sameksistens

Vi ønsker så vidt muligt at co-brande Totalkredit med banker, sparekasser og andelskasser. Ind imellem kan det dog ikke lade sig gøre, for eksempel på fortrykt brevpapir eller når teknikken giver begrænsninger på websider.

Sådan kan sameksistens se ud

Vi placerer altid Totalkredits logo, hvor Totalkredits produkt optræder eller er omtalt – så det er tydeligt, at her er vi afsender.